Zima na drodze to trudny czas zarówno dla samochodów jak i kierowców. Pryskające błoto pośniegowe, śnieg, codzienne skrobanie szyby – wszystko to powoduje, że okres zimowy jest nieustającą walką kierowców o czystość przedniej szyby samochodu i dostateczną widoczność w trakcie jazdy. Spryskiwacze pomocne latem, zimą mogą stanowić problem z powodu zamarzniętego płynu do spryskiwaczy, który zalega w kanalikach. Jak sobie radzić z tym problemem? Czy płyn do spryskiwaczy zimowy jest rozwiązaniem tych problemów? Jak dobrać odpowiedni płyn do spryskiwaczy? Zapraszamy do lektury.
Bardzo niskie temperatury, topniejący przy odwilży śnieg, który wpływa do szczelin i później zamarza to prawdziwa zmora okresu zimowego. Zima na drodze to ogromny test umiejętności kierowców oraz sprawności samochodów. Jednym z największych problemów jest utrzymanie w czystości przedniej szyby samochodu. Zabrudzona szyba zaburza pole widzenia kierowcy zmniejszając przy tym bezpieczeństwo jazdy. Dlatego w zimie tak ważnym jest stosowanie odpowiedniego płynu do spryskiwaczy, który nie zamarznie w kanalikach i pomoże w utrzymaniu czystości przedniej szyby samochodu.
Jednak czy płyn do spryskiwaczy zimowy nie jest tylko chwytem marketingowym? Czy stosowanie innego rodzaju płynów do spryskiwaczy nie sprawdzi się nawet lepiej w zimowych warunkach?
[Sprawdź też: Warsztat samochodowy Poznań]
Płyn do spryskiwaczy zimowy jest specjalnie zaprojektowany tak, aby zapewnić skuteczną ochronę szyby jak i samego płynu znajdującego się w kanalikach, podczas wystąpienia niskich temperaturach. Zawiera on wysokie stężenie substancji rozpuszczających, które skutecznie rozpuszczają sól, śnieg i błoto, zapobiegając ich osadzaniu się na szybach i zatykaniu układu spryskiwaczy.
Dobrej jakości płyn do spryskiwaczy powinien cechować się: